Wniosek w sprawie kolei do portu w Kamieniu Pom. jako żyły, krwioobiegu dla lokalnej turystyki

Propozycja redakcji dla artykułu prasowego dotyczy wniosku skierowanego do Radnych Miasta Kamień Pomorski o utworzenie centrum przesiadkowego w porcie. Inicjatywa ta zakłada odbudowę torowiska do portu oraz uruchomienie linii promowych, co stanowiłoby nowoczesne i zintegrowane podejście do rozwoju lokalnej infrastruktury transportowej.



Rys. Schematy możliwych połączeń




Kluczowe aspekty wniosku:

  1. Odbudowa torowiska i stacji kolejowej: Wniosek sugeruje odbudowę torowiska prowadzącego do portu w Kamieniu Pomorskim oraz reaktywację nieczynnej stacji kolejowej Kamień Port. Proponowana infrastruktura kolejowa miałaby być początkowo niezelektryfikowana, z możliwością przyszłej elektryfikacji, co zwiększyłoby efektywność i atrakcyjność tego środka transportu.

  2. Centrum przesiadkowe w porcie: Centralnym elementem projektu jest utworzenie centrum przesiadkowego, które integrowałoby kolej z lokalnymi liniami promowymi. Centrum to miałoby zapewniać łatwe przesiadki między różnymi środkami transportu oraz dostęp do systemu informacji pasażerskiej z aktualnymi rozkładami jazdy.

  3. Promy i hydrobusy: Proponowane są regularne połączenia promowe, które byłyby koordynowane z rozkładami pociągów, co ułatwiłoby mieszkańcom i turystom dostęp do różnych części zatoki. Proponowane trasy promowe obejmowałyby takie miejscowości jak Międzywodzie, Dziwnów czy Chrząszczewko.

  4. Integracja biletowa: W celu ułatwienia korzystania z różnych środków transportu, wnioskodawca sugeruje wprowadzenie wspólnego systemu taryfowego dla kolejowego i wodnego transportu publicznego. Taka integracja zwiększyłaby przystępność cenową i zachęciłaby do korzystania z publicznych środków transportu.

Potencjalne korzyści społeczno-gospodarcze:

  • Ożywienie gospodarcze: Poprawa dostępności transportowej mogłaby przyczynić się do rozwoju turystyki i lokalnego biznesu, stwarzając nowe możliwości zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców.
  • Zmniejszenie emisji CO2: Promowanie transportu publicznego i wodnego przyczyniłoby się do redukcji emisji dwutlenku węgla, wspierając cele ekologiczne regionu.
  • Zwiększenie atrakcyjności regionu: Ułatwienie dostępu do atrakcyjnych turystycznie miejsc zwiększyłoby atrakcyjność Kamienia Pomorskiego jako destynacji turystycznej, przyciągając większą liczbę odwiedzających.

Wyzwania i dalsze działania:

W ramach dalszych działań niezbędne będzie przeprowadzenie szczegółowych analiz technicznych i ekonomicznych, uzyskanie odpowiednich zezwoleń oraz zabezpieczenie finansowania projektu. Kluczowe będzie także angażowanie lokalnej społeczności i interesariuszy w proces decyzyjny, aby zapewnić, że projekt odpowiada na rzeczywiste potrzeby mieszkańców.

Podsumowanie:

Propozycja redakcji ma na celu nie tylko przedstawienie informacji o planowanym centrum przesiadkowym, ale także zwrócenie uwagi na szersze korzyści społeczne, ekonomiczne i środowiskowe wynikające z takiego przedsięwzięcia. Artykuł mógłby stanowić istotny wkład w debatę publiczną na temat przyszłości transportu miejskiego i regionalnego w Kamieniu Pomorskim.

opr. SztucznyCzat


Uruchomionoby początkowo trzy linie promów, hydrobusów. L1: Kamień Pomorski Chrząszczewko Międzywodzie L2: Kamień Pomorski Chrząszczewko Zastań Buniewice L3: Międzywodzie Kamień Pomorski Żółcino Dziwnów Urząd Miejski Dziwnów Most Dalsze linie turystyczne sezonowe L5 Kamień Pomorski Zastań Wolin (najlepiej z nowym przystankiem kolejowym przy moście, umożliwiającym przesiadkę z pociągu na prom) Gogolice Zagórze Skoszewo Czarnocin Kopice Trzebież Linia turystyczna L7: Kamień Pomorski Wolin Trzebież Gąsierzyno Zatoka Stepnica Rezerwat Olszanka w sezonie letnim


Komentarze

Popularne posty