Czy w mieście ruszy sieć promów wodnych?

Konflikt prawny w Świnoujściu dotyczy propozycji Adama Fularza, redaktora portalu Swonoujska.pl, który zainicjował debatę na temat przekształcenia systemu transportu wodnego w mieście. Fularz zaproponował wprowadzenie tramwajów wodnych i promów miejskich, które kursowałyby wzdłuż kanałów i rzek Świnoujścia, modelując swoją propozycję na podobnych systemach funkcjonujących w innych europejskich miastach, takich jak Berlin.



Rys. Propozycje tras promów:


Podstawy Propozycji:

Fularz sugeruje, że lokalne władze powinny zlikwidować istniejące przeprawy promowe dla samochodów w centrum miasta, zastępując je tramwajami wodnymi obsługującymi wyłącznie pieszych i rowerzystów. Jego propozycja obejmuje kilka linii promowych, które miałyby za zadanie połączyć różne części miasta oraz okoliczne wyspy, co zdecydowanie zwiększyłoby atrakcyjność oraz dostępność miejsc turystycznych i uzdrowiskowych.

Reakcja Władz:

W odpowiedzi na wniosek Fularza, rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia, Jarosław Jaz, wskazał, że tegoroczny budżet miasta nie przewiduje wydatków na nowe połączenia promowe poza już funkcjonującymi trasami między wyspami Uznam i Wolin. Fularz, niezrażony tą odpowiedzią, zasugerował złożenie wniosku do przyszłorocznego budżetu, jednakże zastanawia się nad możliwością skierowania sprawy do sądu, co wskazuje na jego determinację w dążeniu do realizacji propozycji.

Analiza Problemu:

Konflikt prawny w tej sprawie koncentruje się na różnicach w percepcji potrzeb transportowych miasta pomiędzy władzami a inicjatorem projektu. Fularz argumentuje, że nowe formy transportu wodnego mogłyby przyczynić się do zmniejszenia zanieczyszczenia, zatłoczenia oraz poprawy ogólnej mobilności w obszarach turystycznych miasta. Z drugiej strony, władze miasta mogą być zaniepokojone kosztami takiej inwestycji i jej wpływem na obecny budżet miasta.

Możliwe Rozwiązania:

Rozwiązaniem mogłoby być przeprowadzenie szczegółowych analiz i studiów wykonalności, które określiłyby realne korzyści i koszty związane z wdrożeniem tramwajów wodnych. Ponadto, miasto mogłoby rozważyć poszukiwanie dodatkowych źródeł finansowania, takich jak dotacje unijne czy partnerstwa publiczno-prywatne.

Długoterminowe Implikacje:

Jeśli Fularz zdecyduje się na działania prawne, mogłoby to skłonić władze miasta do poważniejszego traktowania jego propozycji. Niezależnie od wyniku ewentualnego postępowania sądowego, sprawa może zwrócić uwagę opinii publicznej na potrzebę zrównoważonego rozwoju transportu wodnego w Świnoujściu, co z czasem może prowadzić do zmian w polityce transportowej miasta.


opr.SztucznaIntelig.


Linie promów miejskich:
P1:
Wilków Morskich / Rybaki
Plac Wolności
Dworzec PKP
Fort Gerharda

P2:
Wilków Morskich / Rybaki
Plac Wolności
Ognica Brzegowa
Ognica Wyspowa
(PRZEZ ŚWINĘ, STARĄ ŚWINĘ, STARY NURT, MULNIK)
Karsibór Przystań Morska
Karsibór Karczma Rybna
Karsibór Tawerna Rybacka Molo lub wpłynięcie w Rzecki Nurt i dostosowanie go dla odcinka kanału prowadzącego bliżej centrum miejscowości.
W tym wypadku trasa omija Półwysep Mulnik, pierwsza przystań to
Tawerna Rybacka 1 Maja Marina
1 Maja Osadników Wojskowych
1 Maja/ 1 Armii WP Karczma Rybna
Rzeckim Nurtem: 1 Maja Dom Kultury
1 Maja Kościół. Wymaga to jednak dostosowania Rzeckiego Nurtu do kursowania statku lub stateczku pasażerskiego. Możliwa jest kombinacja różnych form obsługi, większych i mniejszych jednostek w zależności od obranej trasy.

P3:
Wilków Morskich / Rybaki
Plac Wolności
Ognica Brzegowa
Ognica Wyspowa
przez Starą Świnę, Gęsią, Wielka Struga
Przytór Zalewowa Pętla
Zalewowa/ Pogodna
Zalewowa/ Gradowa
Zalewowa/ Sąsiedzka
Zalewowa/ Odrzańska Marina Łunowo.

P4:
Wilków Morskich / Rybaki
Plac Wolności
Ognica Brzegowa
Ognica Wyspowa
przez Starą Świnę i jezioro Wicko Małe.
Port Morski Lubin
Port Morski Wapnica
Wicko ul. Nadbrzeżna
Zalesie Międzyzdroje

P5:
Świnoujście Plac Wolności- Międzyzdroje Molo
Założenie: sumując czas potrzebny na przeprawienie się promem ze Świnoujścia, czasem szybciej jest całą drogę przebyć statkiem niż się przesiadać. 
Linia kursuje w sezonie letnim co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem. Możliwa budowa dodatkowej przystani w Międzyzdrojach i postoje przy Forcie Gerharda w Świnoujściu.

--

opr.
Adam Fularz

Komentarze

Popularne posty