Redakcja wystąpiła o odbudowę połączenia kolejowego do dawnego dworca głównego w Śwonoujściu.

Propozycja odbudowy i rozbudowy kolei uzdrowiskowej w Świnoujściu, przedstawiona przez Adama Fularza z agencji prasowej Merkuriusz Polski, ma na celu znaczne ulepszenie systemu transportu publicznego w mieście, który jest znaczącym ośrodkiem turystycznym i uzdrowiskowym. Plan zakłada reaktywację nieczynnych odcinków kolejowych oraz rozszerzenie istniejącej infrastruktury kolejowej do kluczowych części miasta, w tym do centrum i portu.

Kluczowe elementy propozycji:

  1. Odbudowa torowiska: Planowane jest odtworzenie zlikwidowanych linii kolejowych, które historycznie służyły zarówno mieszkańcom, jak i turystom odwiedzającym Świnoujście. Odbudowa tych linii umożliwiłaby lepszą integrację różnych części miasta oraz ułatwiłaby dostęp do głównych atrakcji turystycznych i obszarów uzdrowiskowych.

"Date: czw., 15 wrz 2022 o 13:49
Subject: Pismo przed pozwem o bezczynność: odbudowa kolei uzdrowiskowej- połączenie do centrum Świnoujścia To: <soi na serw. um.swinoujscie.pl> Do Radnych Miasta Pismo przed pozwem o bezczynność: odbudowa kolei uzdrowiskowej- połączenie do centrum Świnoujścia Szanowni Państwo, Z uwagi na coraz słabszą pozycję transportu zbiorowego w związku z polityką władz miasta (budowa tunelu tylko dla samochodów, bez torowiska kolei) proponuję pozew o bezczynność w temacie rozbudowy i odbudowy sieci połączeń transportu zbiorowego na wyspie. Otóż w mieście w ostatnich latach zlikwidowano dworzec główny na wyspie Uznam, zlikwidowano szereg torowisk na tej wyspie. Władze miasta prowadzą budzącą trwogę politykę transportową, taką że jedyną szansą przeprawy będzie użycie samochodu, bowiem kolej będzie rozcięta wg planów władz miasta, budujących tunel głównie tylko dla aut osobowych. Władze miasta celowo i rozmyślnie to planują. Pozdrawiam, Adam Fularz www.swinoujska.pl"

  1. Rozwój systemu pre-metro: Inspirując się europejskimi modelami transportu zbiorowego, takimi jak S-bahn czy RER, Fularz sugeruje wprowadzenie systemu pre-metro, który by funkcjonował na nowo odbudowanych torach. System ten mógłby oferować szybkie i częste połączenia, zwiększając atrakcyjność transportu publicznego w oczach mieszkańców i turystów.

  2. Integracja z innymi środkami transportu: Projekt zakłada stworzenie węzłów przesiadkowych, które by łączyły kolej z lokalnymi autobusami, trasami rowerowymi oraz możliwościami transportu wodnego. Taka integracja sprzyjałaby tworzeniu spójnego i efektywnego systemu komunikacji miejskiej.

  3. Finansowanie projektu: Fularz zwraca uwagę na konieczność pozyskania zewnętrznych źródeł finansowania, aby pokryć koszty kapitałowe związane z rozbudową infrastruktury. Mógłby to być zarówno kapitał prywatny, jak i fundusze unijne, które często wspierają rozwój zrównoważonego transportu miejskiego.

Potencjalne korzyści:

  • Poprawa dostępności komunikacyjnej dla obszarów obecnie słabo skomunikowanych, co zwiększa atrakcyjność miasta jako destynacji turystycznej.
  • Zmniejszenie emisji CO2 dzięki promowaniu transportu publicznego zamiast indywidualnego transportu samochodowego.
  • Wzmocnienie gospodarki lokalnej przez łatwiejszy dostęp do uzdrowisk, hoteli, restauracji i innych usług.
  • Podniesienie jakości życia mieszkańców przez zmniejszenie kongestii drogowej i hałasu.

Wywieranie nacisku na władze miejskie: Przez podniesienie sprawy publicznie i groźbę pozwu, Fularz stara się przyciągnąć uwagę władz miasta do problemu, który może negatywnie wpływać na rozwój regionu oraz na jakość życia jego mieszkańców i odwiedzających.

Podsumowując, inicjatywa ta, mimo że ambitna, wydaje się być odpowiedzią na rosnące potrzeby komunikacyjne Świnoujścia, biorąc pod uwagę jego status jako kluczowego ośrodka turystycznego i uzdrowiskowego na mapie Polski.

opr. SztucznyCzat

Komentarze

Popularne posty